BMX DAY 2013 już niebawem! 23 marca widzimy się na warszawskiej Jutrzence. Poniżej znajdziecie informacje dotyczące eliminacji , przejazdów , poszczególnych grup itd. Sędziowaniem na zasadach zbliżonych do DewTour/Fis SNB zajmie się Jamaj oraz Jalo jako sędzia główny. Liczymy na udany event i dużą liczbę świetnych sztuczek. W razie nieścisłości czy pytań dotyczących oceniania piszcie komentarze pod postem. Pozdro!!
Jest to info ze strony WWW zawodów.
Zawodnicy zapisują się do jednej z trzech grup zaawansowania:
- amator do 15 lat,
- amator od 16 lat,
- pro,
Amator do 15 lat:
Grupa zawodników, którzy nie ukończyli 16 roku życia i nie są oficjalnie wspierani, ani sponsorowani.
Amator od 16 lat:
Zawodnicy w tej grupie ukończyli 16 rok życia i nie są oficjalnie wspierani, ani sponsorowani.
Pro:
W tej grupie wiek nie ma znaczenia, zawodnicy oficjalnie wspierani i/lub sponsorowani mogą brać udział wyłącznie w tej kategorii.
Przejazdy:
Każdy przejazd trwa 60 sekund zarówno w eliminacjach jak i finałach.
Eliminacje:
Każdy zawodnik startujący w kategorii Amator do lat 15 i 16+ ma do wykorzystania jeden przejazd eliminacyjny. Zawodnicy zgłoszeni do grupy Pro mają do dyspozycji dwa przejazdy eliminacyjne.
Z przejazdów eliminacyjnych na podstawie wyników wyłonionych zostanie 10 najlepszych zawodników, którzy wezmą udział w przejazdach finałowych.
Finały:
Każdy z finalistów może wykorzystać dwa przejazdy niezależnie od kategorii, w której startuje.
Sędziowanie:
W klasyfikacji jest brany pod uwagę wyżej punktowany przejazd w grupie Pro podczas eliminacji i we wszystkich grupach podczas finałów.
Wszyscy startujący zawodnicy będą oceniani przez pięcioosobowy skład sędziowski (szczegóły wkrótce).
Każdy z sędziów przyznaje punkty (0 - 100) w oparciu o ogólne wrażenie jakie dany zawodnik wywrze na Jury.
Dwie skrajne oceny są odrzucane, a z pozostałych trzech wyciągana jest średnia, która jest jednocześnie wynikiem jaki uzyskał zawodnik.
Zbliżony system oceniania jest stosowany podczas zawodów X-Games i Dew Tour.
Każdy sędzia wystawiając notę będzie się kierował pięcioma równie ważnymi składowymi:
- czystość przejazdu
- trudność trików
- różnorodność trików
- wykorzystanie przeszkód
- kreatywność
Czystość przejazdu:
Najwyższe noty zawodnik może osiągnąć poprzez ciągłą kontrolę nad rowerem, zamierzone działania i płynne wykonanie przejazdu. Negatywnie wpływać będą wszelkie podparcia, upadki czy nieskoordynowane czynności.
Trudność trików:
Kryteria oceny tej składowej oparte są zarówno na łączeniu ze sobą tików, miejsc, w których są wykonywane, jak i technice ich wykonania. Pozytywnie działa łączenie wielu trików w jeden, wykorzystanie przeszkód utrudniających ich wykonanie, i wszelkie urozmaicenia (np. opposite).
Negatywnie na ocenę tego kryterium oddziałuje robienie pojedynczych, nieskomplikowanych trików szczególnie w miejscach gdzie najłatwiej je wykonać.
Różnorodność trików:
Jeżeli zawodnik w swoim przejeździe zawrze zróżnicowany zakres sztuczek (np. triki wykonywane w powietrzu, z użyciem copingu, grindy, techniczne, ryzykowne). w tej kategorii zostanie wysoko oceniony. Niskie noty uzyska zawodnik mało wszechstronny, wykonujący wyłącznie triki z jednej kategorii.
Wykorzystanie przeszkód:
Użycie każdej dostępnej przeszkody w tej kategorii gwarantuje wysoką punktację, brane pod uwagę jest również, w jaki sposób przeszkoda zostanie wykorzystana (np. rail: w górę czy w dół; jumpbox: z wybicia w lądowanie czy odwrotnie). Poruszanie się popularnymi trasami i schematycznie działa niekorzystnie.
Kreatywność:
Wprowadzenie w przejazd nietypowych, rzadko spotykanych, własnych inwencji dodaje przejazdowi niepowtarzalności co wpływa pozytywnie na ocenę. Powielanie trików i brak inwencji skutkuje obniżeniem not.